تولیدی جعبه پیتزا در ابعاد و اندازه های مختلف مینی ، متوسط و بزرگ در مجموعه نماپک تولید و عرضه می گردد. جعبه پیتزا یکی از پرکاربردترین بسته بندی ها در فست فودها و پیتزا فروشی ها جهت انتقال پیتزا برای مشتریان خارج از رستوران می باشد. طراحی و تولید جعبه پیتزا در ابعاد مختلف متناسب با سفارش کاربران و با چاپ طرح یا لوگو مد نظر مشتری انجام می شود. همچنین امکان ساخت این محصول با شکل های ظاهری متفاوت مربعی ، دایره ای ، ۶ ضلعی و… وجود دارد. اما در اکثر موارد مدلی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد مدل ایفلوت می باشد. تولید جعبه پیتزا با جنس های متنوعی از جمله کارتن سه لایه ، مقوای ایندبرد و سینگل فیس می باشد. در ساخت و طراحی جعبه کارتن آماده پیتزا باید استانداردهای بهداشتی رعایت شود و از مقوا یا کارتن های بهداشتی استفاده شود.

انواع جعبه پیتزا

در فست فودها و پیتزا فروشی ها اغلب در طرح ها و شکل های مختلفی پیتزا پخت می شود. همین امر باعث شده که تولید جعبه پیتزا در مدل های متنوعی انجام پذیرد. انواع مدل های جعبه پیتزا به صورت زیر می باشد:

    جعبه پیتزا ایفلوت

از جمله ویژگی های مقوا فلوت می توان مواردی مانند: مقاومت بالا ، بهداشتی بودن و گرم نگه داشتن غذا اشاره داشت. این نوع مقوا به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم تولید می شود و از خانواده کارتن می باشد. در روش غیر مستقیم کارتن پیتزا روی ورق دو لایه، یک چاپ لمینتی قرار می گیرد. در روش مستقیم از کارتن سه لایه استفاده می شود و یک چاپ روی آن قرار می گیرد. معمولا جنس جعبه پیتزا ایفلوت از کرافت می باشد.

     جعبه پیتزا کشویی

جعبه پیتزا کشویی، یک نوع بسته بندی نوآورانه برای پیتزا است که به دلیل طراحی خاص و کاربردی‌اش، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این جعبه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قسمت بالایی آن‌ها مانند کشو باز می‌شود و دسترسی به پیتزا را آسان‌تر می‌کند.

  • جعبه پیتزا مثلثی
  • جعبه پیتزا دو تیکه
  • جعبه پیتزا اسلایسی
  • جعبه پیتزا مدل پروانه ای
  • جعبه پیتزا با طرح اختصاصی و
تولید کننده جعبه پیتزا
جعبه پیتزا با چاپ

طراحی و چاپ جعبه پیتزا (چاپ جعبه پیتزا اصفهان)

پس از جنس جعبه پیتزا چاپ روی آن برای مشتری ها اهمیت بالایی دارد. چاپ روی جعبه به چند روش افست ، لمینتی ، فلکسو و سیلک انجام می شود که هرکدام دارای ویژگی های خاص خود هستند.

چاپ افست

دستگاه های این نوع چاپ قابلیت این را دارند که بین ۱ تا ۱۰ رنگ را همزمان چاپ کنند. این تکنیک چاپ در گروه چاپ های غیر تماسی قرار می گیرد. پروسه چاپ به این صورت است که نوشته ها یا عکس ها روی ورق زینک قرار می گیرد و روی سیلندر نصب می شود و سپس چاپ مورد نظر روی کاغذ انجام می شود. پر استفاده ترین نوع چاپ در تولید جعبه پیتزا چاپ افست می باشد.

چاپ فلکسو

فلکسو نوعی از چاپ های های برجسته است که کلیشه ژلاتینی حاوی طرح به طور مستقیم با سطح مورد نظر برای چاپ تماس دارد. فلکسو دارای قابلیت چاپ روی کارتن ، سلفون ، کاغذ ، پلاستیک و… را دارد.

چاپ لمینتی

در این نوع چاپ ابتدا طرح مورد نظر روی یک کاغذ با کیفیت چاپ می شود و پس از آن روی ورق های سه لایه یا پنج لایه به عنوان روکش استفاده می شود. این روش باعث می شود که جعبه های با کیفیت چاپ بالا در دسترس مشتری قرار بگیرد.

چاپ سیلک

این نوع چاپ کیفیت پایین تری نسبت به چاپ افست دارد و با جزئیات و دقت کمتری به دو صورت تک رنگ یا دو رنگ چاپ می شود. این چاپ در بیشتر مواقع فقط روی درب جعبه انجام می شود. چاپ سیلک به چاپ شابلونی هم معروف است.

سایز و ابعاد جعبه پیتزا

انتخاب سایز و ابعاد مناسب برای جعبه پیتزا به عواملی چون اندازه پیتزا، تعداد برش‌ها، نوع مواد اولیه و سلیقه مشتری بستگی دارد. به طور کلی، جعبه باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که پیتزا به طور کامل در آن جای گیرد و به اندازه‌ای کوچک که از هدر رفت فضا جلوگیری شود. همچنین، ابعاد جعبه باید به گونه‌ای باشد که حمل و نقل و نگهداری آن آسان باشد.شما در کارخانه تولید کارتن نماپک میتوانید کارتن پیتزا در ابعاد دلخواهتان سفارش دهید.

ویژگی های یک جعبه پیتزا خوب 🍕

  • بوی نامطبوعی ندارد
  • در برابر حرارت مقاوم است
  • از کارتن های بهداشتی ساخته می شود
  • پیتزا را گرم و تازه نگه می دارد
  • جنس محکمی دارد
  • روغن پس ندادن غذا به جعبه

تمام این مواردی که به آن اشاره شد از ویژگی های یک جعبه پیتزا خوب و با کیفیت می باشند. پس در هنگام سفارش یا خرید جعبه پیتزا به این موارد توجه داشته باشد زیرا ، مهمترین اصل برای پیتزا فروشی ها و فست فودها رضایت مشتری می باشد.

قیمت جعبه پیتزا

تولید جعبه پیتزا و تعیین قیمت آن به برخی عوامل بستگی دارد. جنس کارتن برای ساخت جعبه ، نوع چاپ روی آن ، ابعاد و اندازه جعبه ، تعداد سفارش شما همگی عواملی هستند که در تعیین قیمت جعبه پیتزا نقش دارند. مسلم است که هرچه ابعاد جعبه سفارشی شما بزرگتر باشد و از جنس با کیفتی در ساخت آن استفاده شود قیمت آن نیز بالا تر است. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت این محصول با ما تماس بگیرید.

نکات خرید جعبه پیتزا

باید در نظر داشته باشید که با توجه به نوع پیتزای که پخت می کنید نوع جعبه خود را سفارش دهید زیرا ، هرکدام از پیتزاها در مدل های متنوعی آماده می شوند. مورد بعدی که باید به آن توجه کنید ابعاد و ضخامت جعبه می باشد. همچنین شما می توانید مقوای لازم برای تولید جعبه پیتزا سفارشی خود را تعیین کنید. اگر طرح یا لوگو خاصی مد نظر شما است ان را ارائه دهید و نوع چاپ را انتخاب کنید.